Ah Binel Ask

Hayat, inanan ve salih ameller işleyenler dışında hiç kimsenin kazanamadığı bir oyundur. Aliya İzzetbegoviç

Milletimin hiçbir evrakına abdestsiz imza atmadım… 22 Şubat 2013

Filed under: Edebi İktibaslar — Ah Binel Ask @ 8:46 PM
Tags: , , , ,

Osmanlı Istanbulu

.

Sultan Abdülhamid Han, âcil bir iş zuhur edince, gecenin hangi vakti olursa olsun uyandırılmasını ister, ertesi güne bırakılmasına

rıza göstermezdi. Bu hususta mâbeyn başkatibi Es’ad Bey, hatıratında şöyle demektedir: 

“Bir gece yarısı, çok mühim bir haberin imzası için Sultan’ın kapısını çaldım. Fakat açılmadı. Bir müddet bekledikten sonra tekrar çaldım, yine açılmadı. ‘Acaba Sultan’a emr-i Hakk mı vâki oldu?‘ diye endişelendim. Biraz sonra tekrar çaldım, bu sefer kapı açıldı ve Sultan elinde bir havlu ile kapıda göründü. Yüzünü kuruluyordu. Tebessüm etti:

‘ – Evlad ! Bu vakitte çok mühim bir iş için geldiğinizi anladım. Kapıyı daha ilk vuruşunuzda uyandım, ancak abdest aldığım için geciktim; kusura bakma!.. Ben bu kadar zamandır milletimin hiçbir evrakına abdestsiz imza atmadım…

Getir imzalayayım!… ‘

Ve besmele çekerek evrakı imzaladı.”

 

Bir Cevap Yazın

